zaterdag 25 april 2015

 Hallo , hier ben ik weer . Zoals beloofd vertel ik nog even over mijn avond ritueel in de grote stad.


Als Sproet in de namiddag gaat eten krijgt ik een hapje kattenpate uit zo’n kuipje: heerlijk. ’s Avonds ga ik graag naar buiten maar weet dat ik nog stukjes van zo’n heerlijk kattenstaafje krijgt en kom ik regelmatig binnen en dan ga ik vast voor het vrouwtje zitten net zolang tot ze begrijpt wat ik wil. Dat kan soms best lang duren hoor maar ik ben haar aan het trainen .
Als ze het dan eindelijk pakt gaat ze in de lekkere stoel zitten en dan spring ik van blijdschap pardoes op haar schoot. Dat durf ik  al hoor en als ik in een goede bui ben mag ze ook even kroelen en onder ons gezegd is dat best lekker een beetje knuffelen met je eigen tweebener .



Vaak spelen we dan met een gele verenhengel, ik ben dol op mijn kanarie!Bijna net zo echt als mijn eerste vogelvriendje de merel...... de nepmuizen waarmee ze hier eerst aan kwamen die halen het echt niet bij wat ik gewend was. 

 Soms ga ik zo op in mijn spel dat ik ook de handen van mijn vrouwtje vast heb, oeps maar dat mag de pret niet drukken , kusje erop en verder.
Toen ik ben verhuist heb ik ook mijn kleine krabpaal mee gekregen en daar ben ik nog steeds heel blij om . Het is een beetje mijn veilige haven zeg maar ,ik ga op mijn plankje zitten als ik wil nadenken en kan me uitleven aan de paal als het nodig is .


Als Sproet voor de laatste keer het vrouwtje uit gaat laten, even een plasje langs de gracht ga ik mee, is vaste prik.  Dan loop ik 2 meter achter hun en wacht keurig in het gras  tot Sproet klaar is en dan gaan we weer terug in dezelfde opstelling. Dan hol ik snel naar binnen want dan krijgen we elk nog een snoepje en ik zit dan natuurlijk op de eerste plaats !
Als Sproet en het vrouwtje gaan slapen krijg ik een bal met wat hele kleine snoepjes erin die ik het hele huis doormep tot hij leeg is.
Af en toe ga ik lekker bij Sproet liggen die dat prima vindt maar als in mijn dromen even lekker mijn nagels uit wil strekken vindt ze dat toch niet zo heel fijn  en zoekt ze een ander kussen op.
























Op de slaapkamer kom ik niet meer na een zeer angstig voorval waar hartelijk om gelachen werd ..... ik zie nog steeds niet in waarom dat lollig was maar goed.
Aanvankelijk lag ik nog al eens op de stoel die daar staat, heel gezellig.  ’s avonds gooit het vrouwtje daar haar kleding over en op een vroege ochtend ben ik met een BH bandje gaan spelen. En uit het niets greep het mij vast en wilde niet meer los, toen schrok ik zo van dat zwarte ding dat aan mijn poot vast zat dat ik naar de woonkamer ben gevlucht   
Sproet er achteraan die wilde ook wel zien wat dat zwarte ding deed. 
Maar helpen ho maar , echt ik was bijna in paniek ,aangevallen door een BH het moet niet gekker worden .
Sindsdien zien ze mijn niet meer in de slaapkamer , ik ben niet gek!

Tot de volgende keer, dan vertel ik jullie over de kleine tweebener die hier af en toe komt.
Siem

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten